Naast 'de vijf van Cecile' heb ik er nog een paar die ik echt niet meer wil lezen of horen.
1. Het feit dat elk merk claimt de beste te zijn. Of nog erger: nummer 1. Neem Oral-B. Zij noemen zichzelf het meest gebruikte tandenborstelmerk door tandartsen wereldwijd. Is dat wel zo? Of heeft de marketingafdeling van Oral-B bedacht dat het wel leuk klinkt?
En dan nog iets: wat betekent 100% meer tandplakverwijdering? Verwijderen 'gewone manuele borstels' dan 0% tandplak?
'Kant & klaar' is ook een vreemde uitspraak trouwens. Iedereen weet wat het betekent. Niemand snapt waar 'kant' vandaan komt. Lees het hier.
3. 'Dermatologisch getest'. Op wie dan? Dieren, mensen? En 3, 300 of 3.000.000 keer? Keurmerken zijn vaak nietszeggend. Ze geven geen cijfers of testresultaten. Ze zien er wél aantrekkelijker uit voor de consument.
3. 'Dermatologisch getest'. Op wie dan? Dieren, mensen? En 3, 300 of 3.000.000 keer? Keurmerken zijn vaak nietszeggend. Ze geven geen cijfers of testresultaten. Ze zien er wél aantrekkelijker uit voor de consument.
Wat wil jij niet meer lezen of horen? Laat het me weten in een reactie!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten