woensdag 14 januari 2015

Nu nog lekkerder!

Marketingfacts kwam deze week met een overzicht van de taalergernissen van afgelopen jaar. Cecile Bol sprak over vijf teksten die ze in 2015 niet meer wil lezen of horen. En terecht. Onder andere Autotaalglas (o, o, o, o, er zit een sterretje in m’n glas), Makro (kijk voor alle weekendaanbiedingen en voorwaarden snel op Makro.nl) worden aangepakt. Lees het artikel hier.

Naast 'de vijf van Cecile' heb ik er nog een paar die ik echt niet meer wil lezen of horen.

1. Het feit dat elk merk claimt de beste te zijn. Of nog erger: nummer 1. Neem Oral-B. Zij noemen zichzelf het meest gebruikte tandenborstelmerk door tandartsen wereldwijd. Is dat wel zo? Of heeft de marketingafdeling van Oral-B bedacht dat het wel leuk klinkt?

En dan nog iets: wat betekent 100% meer tandplakverwijdering? Verwijderen 'gewone manuele borstels' dan 0% tandplak?


2. 'Nu nog lekkerder' voor de tiende keer op je verpakking zetten. Of 'verbeterde receptuur'. Was de satésaus voorheen zo vies dan? De betrouwbaarheid gaat er niet op vooruit zullen we maar zeggen.

'Kant & klaar' is ook een vreemde uitspraak trouwens. Iedereen weet wat het betekent. Niemand snapt waar 'kant' vandaan komt. Lees het hier.


3. 'Dermatologisch getest'. Op wie dan? Dieren, mensen? En 3, 300 of 3.000.000 keer? Keurmerken zijn vaak nietszeggend. Ze geven geen cijfers of testresultaten. Ze zien er wél aantrekkelijker uit voor de consument. 


Wat wil jij niet meer lezen of horen? Laat het me weten in een reactie! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten